Vastuullisuus

Toivotamme kaikki tervetulleeksi mukaan Urjalan Naisvoimistelijoiden toimintaan riippumatta esimerkiksi sukupuolesta, etnisestä taustasta, vammasta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai taloudellisesta tilanteesta. Edistämme aktiivisesti ja konkreettisesti yhdenvertaisia ja tasa-arvoisia mahdollisuuksia osallistua liikuntaan ja urheiluun. Seurassamme on mahdollista harrastaa edullisesti, ja pyrimme mahdollistamaan osallistumisen kaikille.

Yhtenä vastuullisuuden osa-alueena Urjalan Naisvoimistelijat ry on sitoutunut noudattamaan Urjalan kunnan kiusaamisenvastaista mallia (Kuva 1.).

Pelisäännöt harrastajille

Pelisäännöt ohjaajille

Pelisäännöt huoltajille

Saate ja toimintaohjeet ohjaajille

Et ole yksin -palvelu

Et ole yksin on Väestöliiton uusi palvelu, jonka tavoitteena on vähentää ja ennaltaehkäistä epäasiallista käytöstä ja häirintää urheilussa. Palvelu tarjoaa puhelimessa ja chatissa tukea, apua ja neuvontaa urheilua harrastaville nuorille, aikuisille, vanhemmille ja huoltajille. Väestöliiton ja urheilujärjestöjen yhteishankkeella pyritään takaamaan, että jokainen voi harrastaa urheilua turvassa.

Urjalan Naisvoimistelijat hyödyntää Et ole yksin -palvelun asiantuntemusta epäasialliseen käytökseen liittyvissä tilanteissa. Voit käydä tutustumassa sivustoon linkistä Et ole yksin.

Urjalan Naisvoimistelijat suosittaa kaikkia toimijoitaan osallistumaan Et ole yksin -verkkokoulutukseen. Verkkokoulutus tarjoaa kaikille seurassa toimiville välineitä puuttua epäasialliseen käytökseen, häirintään ja väkivaltaan. Kurssi on kaikille avoin ja ilmainen.

Ohjeet epäasiallisen käytöksen tilanteisiin puuttumiseen (Kuva 2.).

Jos huomaat epäasialliseen käytökseen viittaavia tilanteita toiminnassamme, voit olla yhteydessä vastuullisuusyhteyshenkilöömme sähköpostitse: unv.urjala@gmail.com

Kuva 1.
Kuva 2.